Over Ons

Stichting Montferland Helpt richt zich op de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne. De stichting vangt vanaf begin april 2022 circa 80 vluchtelingen op in voormalig hotel “De Lantscroon” te ´s-Heerenberg aan de Molenstraat 12. Uitgangspunt van dit initiatief is dat vluchtelingen in veiligheid tot rust kunnen komen op de locatie, waarbij bed, bad en brood wordt verzorgd.

De stichting faciliteert dat kinderen naar school kunnen gaan en volwassenen worden begeleid in het vinden van werk en/of dagbesteding. Daarnaast wordt psychische en medische begeleiding op de locatie geboden.

Het bestuur bestaat uit:

• Fons van Pul – voorzitter
  • Karin Wezeman – penningmeester
  • Chriss van Pul – secretaris
  • Dr. Eloy van de Lisdonk – algemeen lid/medische zaken

Comité van aanbeveling en advies:

• Mr. Pieter Reijenga – Notaris
  • Pastoor M. Oortman – Gabriël parochie
  • Thomas Fassin
  • Wim Hendriksen
  • Drs. Guido Kamps – KroeseWevers accountants & adviseurs Doetinchem

RSIN / fiscaal nummer: 863771282

Beloningsbeleid: De bestuurders van de Stichting Montferland Helpt ontvangen geen beloning voor hun werkzaamheden.

KroeseWevers Accountants te Doetinchem ondersteunt onze stichting bij het opstellen van de jaarrekening.
De accountant van KroeseWevers rapporteert over zijn opdracht in een accountantsverklaring bij onze jaarrekening, specifiek in een samenstellingsverklaring. Voor meer informatie over deze verklaring:
De accountant verklaart! (nba.nl)